aktualne
DomůRady a TipyNahlédněte do historie a vzniku dárků

Nahlédněte do historie a vzniku dárků

-

Dárky mají dlouholetou historii a jsou součástí našich životů víc než tisíce let. Víte, jak vzniklo obdarovávání a v jaké době se objevily první dárky? Užijte si procházku do historie, kde se dozvíte největší zajímavosti o tomto tématu.

Pohled do historie

První zmínky o dárcích sahají až do antického Řecka. V této době však byly dary spojeny většinou s obřady a obětinami. Dárek byl vnímán převážně jak dar bohům. Často také docházelo k upevňování diplomatických vztahů a společenského postavení mezi městy, ale i mezi panovníky.

Středověké zvyky

Dary bohatým pánům a panovníkům nebyly ničím zvláštním ani ve středověku. V této době se tak staly hlavně symbolem oddanosti a také vazalství. Ve středověku byly cenné ty dary, které nebyly jen tak lehce dostupné, dovážely se nebo byly získávány jako kořist z bojů. Byl to nejrychlejší způsob, jak mohl vazal svému pánu projevit loajalitu a dokázat svou oddanost.

Doba renesance

V době renesance byly dary opět využívány k projevení společenských vazeb mezi šlechtici a umělci. Neobvyklé nebyly ani dary mezi mecenáši a umělci. Následně se obdarovávání přeneslo i do nižších vrstev. Čím dál častěji se dárky začaly objevovat jako projev přátelství, lásky a dalších způsobů, jak upevnit vztahy.

Dárky se také mohou lišit podle kultur a zvyklostí různých zemí. Například v Japonsku je obdarovávání velmi důležité a má přísně stanovené zásady, které určují, kdy, jak a jakým způsobem obdarovat.

Až do současnosti

Do dnešní moderní doby se staly dárky každodenní součástí našich životů. Setkat se s nimi můžete nejen na narozeninách, svátcích, ale také svatbách, výročích a v neposlední řadě také o Vánocích.

Při výběru dárků vždy myslete na originalitu a sáhněte například po skleněné desce s fotografiemi. Pokud hledáte ideální způsob, jak svým blízkým vyznáte city, vyberte dárek, který dojme, pobaví, ale i rozesměje. Fotodárek dokonale připomene váš společný zážitek a důležitý okamžik.

Must Read

- Reklama -PR článek